måndag 7 april 2008

Wikis, wikis!!

Japp, det är så bra och så roligt!!





Har nu hela 3 "wikisar" som är igång och "rullar". En veckobrevswikis där all information som rör klassen läggs ut.

Sedan har vi nu äntligen kommit igång ordentligt med matteproblemwikisen. Eleverna "joinar" allt eftersom och börjar arbeta med sina problem.

Den tredje drog jag igång i förra veckan under en lektion. Eleverna skulle skriva texter om svampar och lavar, och varför inte använda en wikis till detta? Klassen hade redan konton och vet hur det fungerar. Så vipps var vi i full gång.

Skönheten är att jag hemmifrån superenkelt kan hjälpa till, administrera, läsa, kommentera m.m. vad eleverna gör. Gör det när det faller mig in utan att behöva släpa massa papper fram och tillbaks mellan skola och hem.

Fastän jag nu vart hemma och är sjuk så har jag koll på vad som händer och ser hur eleverna jobbar framåt.

Fast nu ska jag nog ta och tänka på mig själv igen... *host, host*

//Karin

1 kommentar:

Kerstin Lindfors sa...

Superduper roligt att få se er idag-när ni visade er veckobrevswikis! Den har allt som en portal /infodel behöver :) Imponerad!
Be om feedback från föräldrarna!

:) //K